dilluns, 21 de gener del 2008

Poesia del dilluns

Fa una tarda serena i tranquila. Han dit "els homes del temps" que hi ha inversió tèrmica i això vol dir que, als cims de les muntanyes farà més bo que a les valls. I ho han demostrat presentant temperatures i fotografies amb les boires aclofades a les planes. És el temps que toca fer.
Jo em quedo amb la meva tarda serena i tranquila que miro de la finestra estant: Montseny i Sant Llorenç hi són presents i em pregunto si aviat podré fruir dels seus paratges. Mentrestant, em quedo amb la meva tarda.
TARDA
El rosa pal·lid tendre dels cascalls
ha adormissat la tarda sota l'ombra.
Quin lleu alè d'ombrel·les i ventalls
agita el llac mentre que els núvols voguen.
Per un moment la lluita se m'adorm
i estan d'acord els somnis i la vida.
Tinc a les mans la tarda com un pom
de flors arrodonida.
Josep Junyent

4 comentaris:

efaura@xtec.cat ha dit...

Molt delicat el poema. Qui és o era Josep Junyent? No el conec.

josep fatjó ha dit...

De Josep Junyent no et podré dir massa cosa, solament que va viure de l'any 1930 al 1993. Aquesta poesia va ser recitada al parc del castell de Montesquiu en el cicle de "lectures als Parcs" que es van fer fa alguns anys. Per a mi també és (o era) un autor desconegut, però com tu dius, amb una ploma delicada.

Anònim ha dit...

Bon dia papa!
Cada vegada m'agraden més els poemes que penges al bloc! Em fan sentir com a casa!!!

NURIA

josep fatjó ha dit...

És bo que t'agradin. La poesia ajuda a viure i a ser feliç, llàstima que en llegim poca. Segueix atenta.